MudkipPl napisał:
Gubię się w miejscu niwelowania efektów zagranej karty przez zagranie następnej.
Czyli samą zasadę "ostatnia na wejściu, pierwsza na wyjściu" ogarniasz?
Przekazywanie priority w trakcie konstruowania stosu też?
Co może wejść do stosu?
*Spelle - jeśli zagrałeś kartę z ręki i zapłaciłeś jej CMC lub jej koszt alternatywny wykonując tym samym akcję cast a spell to cała karta ląduje na stosie.
*Triger ability - w sumie każda akcja może odpalić jakiś triger, czyli jakąś umiejętność zaczynającą się od "When...", "At..." itp. W takiej sytuacji do stosu wchodzi umiejętność a nie karta z której ona weszła. Trzeba sobie wyobrazić, że do stosu weszło coś wirtualnego.
*Active ability - to umiejętności spisane w postaci "Koszt Akcji" ":" "Efekt". Jeśli opłaciłeś jej cały koszt to akcja z tej karty wchodzi do stosu. Tak samo jak w triger ability wchodzi wirtualny twór, pernamant z którego pochodziła zostaje na Battlefieldzie.
Dobra załóżmy, że w jakiejś rozbudowanej sytuacji do stosu weszło 5 rożnych zdarzeń. Głos wrócił do Ciebie.
Zdarzenia wchodziły kolejno:
1. Jakiś spell - np creature.
2. Jakiś triger.
3. Jakiś spell - instatnt.
4. Jakiś active abilites
5. Jakiś spell - instatnt.
Żaden z tych efektów jeszcze nie został rozpatrzony. Stoją sobie grzecznie w stosie i czekają.
Jeśli masz głos możesz je zostawić i pozwolić aby ich efekty wchodziły w kolejności odwrotnej lub jeśli masz jakiś counter to możesz coś z tego stosu wywalić. Zagrywasz taki counter i jako target wskazujesz coś co leży w stosie. Nie musi to być ostatnia, poprzednia akcja.
-Jeśli masz counter spella możesz wskazać 1, 3 lub 5. Counterowany spell ląduje w grobie.
-Jeśli masz wyspecjalizowanego counter spella, np counter noncreature spell - możesz targetować tylko 3 lub 5. Counterowany spell ląduje w grobie.
-Jeśli masz conter ability to targetujesz 3 lub 5. Counterowanie abilities wywala jedynie efekt ze stosu a nie kartę z którego dana abilietes pochodzi.
-Jeśli masz wyspecjalizowane conter ability np conter active abilty to możesz targetować tylko 4. Counterowanie abilities wywala jedynie efekt ze stosu a nie kartę z którego dana abilietes pochodzi.
Jeśli zdecydujesz się zagrać np counter spella i targetować 1 to stos będzie wyglądał tak
1. Jakiś spell - np creature.
2. Jakiś triger.
3. Jakiś spell - instatnt.
4. Jakiś active abilites
5. Jakiś spell - instatnt.
6. Twój counter spell wywalający spell 1.
Jeśli nikt nie wrzuci żadnego efektu do stosu to rozpatrujemy go od tyłu. Pierwszy wyjdzie Twój counter który wywali spell z stosu 1 do grobu.
I po tym stos będzie wyglądał następująco
1. Jakiś triger.
2. Jakiś spell - instatnt.
3. Jakiś active abilites
4. Jakiś spell - instatnt.
Efekty będziemy wprowadzać dalej od 4 do 1.
Jeśli ktoś po zagraniu przez ciebie conterspella zagra swój conterspell i wyceluje w twój counter to będziemy mieli taki stos.
1. Jakiś spell - np creature.
2. Jakiś triger.
3. Jakiś spell - instatnt.
4. Jakiś active abilites
5. Jakiś spell - instatnt.
6. Twój counter spell wywalający spell 1.
7. Cudzy counter spell wywalający twój spell 6.
Stos pojedzie oo tyłu i 7 wywali 6. Potem po kolei do gry wprowadzone zostaną efekty 5, 4, 3, 2, i 1.
Rozrysuj to sobie na karteczkach. i układaj stosiki.
Bardziej szczegółowo nie potrafię.
Ostatnio edytowany przez Norbert (2014-06-27 09:44:49)
Offline
Najważniejsza zasada że najpierw rozpatruje się kartę która weszła jako ostatnia do stosu to sobie zapamiętaj. Czyli np:
Masz potworka i 1/1 i rzucasz na niego czar które dają mu +2/+2, ale w odpowiedzi twój przeciwnik rzuca na niego czar który zadaje 1 obrażeń.
Ponieważ 1 obrażeń zostało rzucone na końcu to znaczy że działa jako pierwsze i zabija twojego stwora za nim go wzmocnisz. Ratunkiem było by np. zagranie kolejnego czaru +2/+2 w odpowiedzi na ten 1 obrażeń przeciwnika.
Wtedy sytuacja wyglądała by tak:
twój stwór dostaje +2/+2 i jest teraz +3/+3, potem dostaje jedno obrażenie, co tymczasowo obniża stwora do +3/+2, po czym wchodzi twój +2/+2 i stwór jest +5/+5 (tymczasowo +5/+4).
Offline
To apropos posta Jakubusa: może być sytuacja, że triggerują się dwa i więcej efektów to wtedy wkłada się je na stos wg prioryty czy według uznania właściciela? Właśnie w przykładzie Kubka na koniec rundy jest uleczenie z ran i zdjęcie tymczasowych czarów i jak zrobisz to w złej kolejności to kreaturka zginie...
Offline
Ogmios napisał:
To apropos posta Jakubusa: może być sytuacja, że triggerują się dwa i więcej efektów to wtedy wkłada się je na stos wg prioryty czy według uznania właściciela?
Jeśli w jednym momencie wskoczyło kilka trigerów to pierwszy wrzuca do stosu swoje trigery aktywny gracz. Następnie wrzuca swoje trigery gracz siedzący po lewej od aktywnego. Potem kolejny z lewej jeśli gra się w multi. Każdy decyduje o kolejności swoich. Jak każdy wrzuci wszystkie to grę kontynuuje gracz z priority. Ciągnie dalej stos lub przekazuje je dalej.
Aktywny gracz to ten którego tura aktualnie trwa.
Ostatnio edytowany przez Norbert (2014-06-27 11:25:32)
Offline
Mam pytanie dotyczące tej karty:
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=253712
Czy jak zatapuje, to gobliny-tokeny też się liczą??
Proszę o szybką odpowiedz, bo chciałem złożyć talie goblinkową na turniej, ale nie wiem, czy mi się to opłaca.
Offline
Na dole strony są rulings czyli wyjaśnienia co bardziej dziwnych przypadków. I np. ta karta ma:
"The ability counts each Goblin you control, including Krenko itself, not just the tokens it creates."
Zdolność liczy każdego Goblina którego kontrolujesz, wliczając samego Krenko, nie tylko tokeny przez niego tworzone. Czyli tokeny jeśli są goblinami to też się liczą, jak sądzę.
Tu taka wskazówka co do gatherera: karty mają taki odnośnik discussion, gdzie jak się zna nieco angielskiego można wyczaić niezłe comba i poznać ogólną przydatność karty (nie tylko po ocenia 1-5).
I np do Krenko po dodaniu http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … er%20Alarm masz nieskończoną liczbę goblinów...
Offline
Drogi Norbercie, parę sytuacji do rozsądzenia z wczorajszej już sesji magica:
1. Czy Equipment doczepiony do kreatury można przeczepić na inną płacąc koszt Equip?
2. Czym można blokować http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=366254 jak dostanie zdolność intimidate?
3. http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=366319 jest bez znaczników i wchodzi czar http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=370718 przy powiedzmy 7 forestach. Jak zadziała evolve?
4. Jak działa http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=230068
5. Jak zadziała trample i infect/wither na http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=376360
6a. Wchodzi http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=366282 Czy można wyznaczyć za cel zniszczenia wrogie enchantmenty na naszych kreaturach? (zwyczajowo kładziemy je pod kreaturki, ale np. w forgu są one na BF gracza-właściciela z długą strzałką do kreatury-celu)
6b. W wariancie gry multi np. dwugłowy gigant czy można rzucić partnerowi globalny enchantment np. http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=247142 (bo enchantmenty targetujące jednostki na jego jednostki można).
6c. W multi jak zagramy na jednostkę czyjąś np http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=226588 to kto może dopakowywać maną? Tylko właściciel enchantmentu?
7a. http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=370820 kiedy dokładnie wlepia obrażenia? Po wyznaczeniu atakujących i ich stapowaniu ale przed wyznaczeniem obrońców?
7b. http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=380399 przeciwko double strike. Rzucamy jakieś słabe mięso armatnie bez first strike'a żeby uzyskać sacrifice. Czy dostaniemy obrażenia z ataku normalnego czy też sacrifice zadziała jeszcze w fazie firstrike?
Jeszcze Patryk miał jakieś stare pytanie co do karty ze zdolnością kopiowania, ale nie pamiętam dokładnie; mam gdzieś w swoich szpargałach zapisane, ale może szybciej będzie jak sam by napisał...
Offline
Shisuun napisał:
Mam pytanie dotyczące tej karty:
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=253712
Czy jak zatapuje, to gobliny-tokeny też się liczą??
Proszę o szybką odpowiedz, bo chciałem złożyć talie goblinkową na turniej, ale nie wiem, czy mi się to opłaca.
Wg mnie tak. Ale jestem ciekawe co powie Norbert.
Chce się upewnić. Czy triger abilities i np. deathtouch albo fear są traktowane jako abilities?
Offline
Petrodon napisał:
Shisuun napisał:
Mam pytanie dotyczące tej karty:
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=253712
Czy jak zatapuje, to gobliny-tokeny też się liczą??
Proszę o szybką odpowiedz, bo chciałem złożyć talie goblinkową na turniej, ale nie wiem, czy mi się to opłaca.Wg mnie tak. Ale jestem ciekawe co powie Norbert.
Twoja karta ma jedynie ograniczenie aby gobliny były pod twoją kontrolą.
Tokeny jeśli nigdzie nie jest napisane inaczej traktujemy jak pernamenty creature, ze wszystkimi tego plusami i minusami.
Dodam tylko, że Krenko nie ma też ograniczenia do liczenia tylko goblinich creatur. Co za tym idzie każdy "Tribal Instant — Goblin" lub "Tribal Sorcery — Goblin" który Ty zagrałeś do stosu i który w momencie resolve ability Krenko jest nadal w stosie, to taki spell jest goblinem pod Twoją kontrolą.
111.1. A spell is a card on the stack. As the first step of being cast (see rule 601, “Casting Spells”), the card becomes a spell and is moved to the top of the stack from the zone it was in, which is usually its owner’s hand. (See rule 405, “Stack.”) A spell remains on the stack as a spell until it resolves (see rule 608, “Resolving Spells and Abilities”), is countered (see rule 701.5), or otherwise leaves the stack. For more information, see section 6, “Spells, Abilities, and Effects.”
111.2. A spell’s owner is the same as the owner of the card that represents it, unless it’s a copy. In that case, the owner of the spell is the player under whose control it was put on the stack. A spell’s controller is, by default, the player who put it on the stack. Every spell has a controller.
Boggart Shenanigans też ma podtyp goblin więc jeśli go kontrolujesz możesz go liczyć zarówno jeśli masz go na BF jak i wtedy gdy leży jeszcze w stosie i to ty go zagrałeś.
Ostatnio edytowany przez Norbert (2014-06-28 10:28:16)
Offline
Ogmios napisał:
1. Czy Equipment doczepiony do kreatury można przeczepić na inną płacąc koszt Equip?
Można.
Equip - Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery
Gracz który zagrywa kartę jest jej kontrolerem a więc może korzystać z ich ability wedle uznania.
Warunek – musisz przełożyć artefact na kreaturę którą kontrolujesz i wykonać to tylko w czasie gdy możesz zagrywać sorcery.
Nawet jeśli przeciwnik przejmnie naszego stwora z artefaktem ale nie przejmie kontroli nad samym artefaktem to możemy w swojej turze przerzucić artefakt z powrotem na naszego innego stworka.
Ogmios napisał:
2. Czym można blokować http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=366254 jak dostanie zdolność intimidate?
Jak rozumiem nic nie wyczyściło pola tekstowego karty więc bloker aby móc zadeklarować blok musi spełnić oba warunki. I ten bazowy i ten z intimidiate.
Ogmios napisał:
3. http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=366319 jest bez znaczników i wchodzi czar http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=370718 przy powiedzmy 7 forestach. Jak zadziała evolve?
Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature … pod hasłem Evolve mamy ability zaczynające się na Whenever. Czyli to trigger ability. To co wypisałem to warunek trigerowania, reszta to efekt.
Krok po kroku:
Na BF mamy kartę Crocanura, zagrywamy Howl of the Night Pack mając pod kontrolą 7 Forestów.
Mamy stos jednokartowy z Howl of the Night Pack.
Nikt nic nie dokłada więc odpalamy go od tyłu. Wykonujemy resolve spella.
W wyniku rozpatrzenia treści karty gracz który ją zagrał może wprowadzić 7 tokenów 2/2.
Wprowadza je równocześnie.
Wprowadza wilka nr 1 – sprawdza czy coś się trigeruje. => tak Evolve u Crocanura działa i wprowdza efekt put a +1/+1 counter on this creaturedo stosu. Efekt czeka aż znowu zaczniemy rozpatrywać, do tego czasu Crocanura pozostaje 1 / 3.
Potem wprowadza wilka nr 2, 3, 4, 5, 6 i 7. Za każdym razem Evolve działa i się odkłada jako pojedyncza akcja na stosie.
Gdy skończymy resolve karty Howl of the Night Pack. Mamy stos z odłożonymi 7 efektami Evolve.
Z godnie z zasadami przekazywania priority za każdym razem gdy z stosu wychodzi ability lub spell głos otrzymuje aktywny gracz
116.3b The active player receives priority after a spell or ability (other than a mana ability) resolves.
Jeśli on jak i inni oponenci nic nie dorzucą do stosu to żabol dostanie 7 razy po 1 counterze +1/+1.
Ogmios napisał:
4. Jak działa http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=230068
Chodzi o to?
„You may have Spinebiter assign its combat damage as though it weren't blocked.”
Ja bym to zinterpretował tak:
Możesz przydzielić obrażenia zadane w walce przez Spinebiter tak jakby nie był blokowany. Możesz wybrać czy dajesz 3* -1/-1 w creaturę która go blokowała lub 3 poison countery w gracza. Obrażenia zadane przez blokującego go stworka wchodzą w niego na normalnych zasadach.
Ogmios napisał:
5. Jak zadziała trample i infect/wither na http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=376360
Prevent all damage i trample.
Już kiedyś było.
Combat domage zadawane są równocześnie przez wszystkie stworki. Nie wchodzą pojedynczo!
Stworek zz trample może zgodnie z tym co poniżej.
702.19b The controller of an attacking creature with trample first assigns damage to the creature(s) blocking it. Once all those blocking creatures are assigned lethal damage, any remaining damage is assigned as its controller chooses among those blocking creatures and the player or planeswalker the creature is attacking. When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that’s being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that’s actually dealt. The attacking creature’s controller need not assign lethal damage to all those blocking creatures but in that case can’t assign any damage to the player or planeswalker it’s attacking.
Przyznać każdej blokującej kreaturze lethal damegae. Resztę posłać w planswalkera lub w gracza.
Lethal Damage
An amount of damage greater than or equal to a creature’s toughness.
Czyli atakujący zada trzy obrażenia w Guard Gomazoa, resztę może posłać w gracza. Tylko, że Guard Gomazoa nic się nie stanie dzięki preventom. Gracz za to oberwie normalnie.
Z infectem będzie tak że gracz otrzyma pozostałe poison countery – planswalker straci ileś loyalty.
Przy wither gracz starci ileś życia lub planswalker ileś loyalty.
Ogmios napisał:
6a. Wchodzi http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=366282 Czy można wyznaczyć za cel zniszczenia wrogie enchantmenty na naszych kreaturach? (zwyczajowo kładziemy je pod kreaturki, ale np. w forgu są one na BF gracza-właściciela z długą strzałką do kreatury-celu)
Jak jeszcze raz ktoś napisze mi coś o forgu zacznę doliczać karne punkty do Ligi.
Forge jest projektem fanowskim, takim jak wikia. Nie ma pewności czy to co tam jest w 100 % pokrywa się z oficjalną wykładnią. Skąd pewność czy każda karta jest tak sprytnie oskryptowana, że w konfrontacji z każdą inną dowolną kartą da prawidłowy wynik. Nie wiemy czy programiści/entuzjaści magica pisali te skrypty pod wpływem najaktualniejszych FAQ, Oracle, Instrukcji. Czy też może pod wpływem prababci Gertrudy która opowiadała, że jak za sanacji grała w remika z plebanem to enchantmenty zagrywało się tak.
Każda karta zagrana przez gracza jest pod jego kontrolą. Chyba że przeciwnik zagrał coś co wyraźnie mówi że przejmuje kontrolę nad tą daną kartą.
Każdy enchantment zagrany przez Gracza X jest pod kontrolą Gracza X. Nie ważne pod czyją creaturę, czy gracza jest podpięty.
Tak samo jeśli zagraliśmy enchantment na swoją creaturę a przeciwnik przejął kontrolę tym stworkiem, to enchantment jest nadal podpięty do niej ale to my go kontrolujemy i tylko my możemy odpalać z niej acive abilities.
Czyli, tak można.
Ogmios napisał:
6b. W wariancie gry multi np. dwugłowy gigant czy można rzucić partnerowi globalny enchantment np. http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=247142 (bo enchantmenty targetujące jednostki na jego jednostki można).
Rzadko grywam w multi bez własnych modów, ale gracz który zagrał enchanmtent jest jego kontrolerem. I to jego tyczy ten triger. Jak chcesz partnerowi rzucić globalny enchantmnet to zrób to pod stołem aby inni nie widzieli.
Ogmios napisał:
6c. W multi jak zagramy na jednostkę czyjąś np http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=226588 to kto może dopakowywać maną? Tylko właściciel enchantmentu?
Zagrałeś enchantment to jesteś jego kontrolerem. Jeśli na karcie jest fraza Enchanted creature has… to tak jakby tylko ten fragment był na tej kreaturce. Wszystko pozostałe tyczy się kontrolera enchantemntu.
Ogmios napisał:
7a. http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=370820 kiedy dokładnie wlepia obrażenia? Po wyznaczeniu atakujących i ich stapowaniu ale przed wyznaczeniem obrońców?
Triger ability które wchodzi do stosu natychmiast po zadeklarowaniu i stapowaniu atakujących stworków. Po tym jak tego typu trigery wejdą do stosu można rzucać instanty i abilty zgodnie z priority.
Dopiero potem jest deklaracja blokerów.
Obrażenie wejdzie gdy ability wyjdzie ze stosu.
Ogmios napisał:
7b. http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … eid=380399 przeciwko double strike. Rzucamy jakieś słabe mięso armatnie bez first strike'a żeby uzyskać sacrifice. Czy dostaniemy obrażenia z ataku normalnego czy też sacrifice zadziała jeszcze w fazie firstrike?
Jeśli w grze jest ktoś z double strike lub first strike to Faza walki ma dodatkowy Combat Damage Step. Między nimi jest czas na rozptrywanie triger abilities, active abilities i instantów.
Czyli to będzie wyglądać tak.
Pierwszy krok zadawania obrażeń.
Twoje mięso armatnie ginie i aktywuje triger który ląduje na dnie stosu.
Zgodnie z priority zagrwacie instatnty i active abilities.
Rozwiązujecie stos.
Jeśli nie zdecydujecie się rozpocząć kolejnego stosu przychodzi drugi Combat Damage Step.
Ogmios napisał:
Jeszcze Patryk miał jakieś stare pytanie co do karty ze zdolnością kopiowania, ale nie pamiętam dokładnie; mam gdzieś w swoich szpargałach zapisane, ale może szybciej będzie jak sam by napisał...
Do patryka też ja mam pytanie. Czy odpowie mi na maila który dostał po ostatnim turnieju?
Ostatnio edytowany przez Norbert (2014-08-05 08:28:01)
Offline
Petrodon napisał:
Chce się upewnić. Czy triger abilities i np. deathtouch albo fear są traktowane jako abilities?
Chce się upewnić. Pytasz czy masło jest maślane? Deathtouch albo Fear to abilietes. Konkretnie Static Ability. Nie Active, nie Triger i nie Mana Abiliti. Ale Abiliti.
Offline
Ogmios napisał:
Tu taka wskazówka co do gatherera: karty mają taki odnośnik discussion, gdzie jak się zna nieco angielskiego można wyczaić niezłe comba i poznać ogólną przydatność karty (nie tylko po ocenia 1-5).
Kolejny post po postem, ale co tam.
Kolejna wskazówka. Gatherer pokazuje aktualną erratę dla kart. No niestety czasami zdarzało się im wypuścić potworka.
NP
Goblin King
Po prawej w ramce w polu Card Text: macie aktualną, prawidłową treść karty.
Jak klikniecie na ikony innych, starszych setów w polu All Sets:zobaczycie grafikę z innym, błędnym tekstem. Ale ramka zawsze wskazuje aktualny, poprawny.
Ostatnio edytowany przez Norbert (2014-06-28 10:45:33)
Offline
Dla Patryka info z Planeswalkera:
Nirkana Revenant 0szt x 37,90
Demons Horn dużo od 0,49
Corrupt 0szt x 0,75
Dark Betrayal dużo x 0,99
Engineered plague brak danych (za stara ?)
Deathmark dużo od 0,75
Liliana Vess 3szt x 19,9
dużo to powyżej 10; ceny w zł; od oznacza, że są droższe, foilowane lub z różnych edycji
Offline
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ … rseid=9844
Czy Unglued jest legalna na naszym turnieju?
Offline
Zasady
1) Format Decku i Sideboardu
- Format Legacy. Legalne są prawie wszystkie karty wydane do dowolnego setu.
Muszę cię zmartwić, że skoro przyjęliśmy format Legacy na turnieju to karty z Unglued nie są legalne.
A to wszystko z prostego powodu, że w Legacy są legalne tylko karty z czarnymi i białymi ramkami a karty Unglued mają srebrne ramki
Offline