Kilka testów za nami, niejasności chyba w większości rozwiązane.
Sebeq, Ciastek możliwe że pojawią się w grze, git, liczba graczy rośnie. Może ktoś jeszcze. Może Pan Tod? Coś w odmętach fajsbukach widziałem genokult Mikołaja
Zbieram od jakiegoś czasu feedback, i powoli krystalizuje mi się co jest nie tak, co nie spełnia naszych wymagań itp. I gdzie warto wprowadzić dodatkowe mody, trochę tego sporo wyszło. Ale piszą się. Może część wrzucę dziś wieczorem lub jutro. Kolejne będą wrzucane z biegiem kampanii w formie darmowych DLC do pobrania przez forum.
Ale co potrzebujemy aby je wprowadzić? Reset całej kampanii. Tak żeby każdy miał równe szansę na starcie. Liczę że dwóch, trzech graczy jeszcze dojdzie. Może i czterech więc aby nie robić im pleców na starcie trzeba wyrównać poziom.
Prośba aby wszyscy przy restarcie wpisali w rozpiskę każdą broń, czar i umiejętność jaką mają. Nawet jak ją znają i rozegrali na swoim kodeksie już z 30 - 40 bitew. Tak aby nie okazało się że ktoś nie wie jak działa broń osobista jego bohaterów i tu cytat z pamięci: bez magicznych combi-plasma-bolterów. Przyspieszy to grę. Kartkę z umiejkami można sobie osobno druknąć i przyda się w każdym meczu kampanii, nie będzie skakania między kodeksem, Army list i podręcznikiem. System jest dosyć złożony i szanujmy czas innych.
Kilka wytycznych które się pojawią w nowej kampanii:
- Ograniczenie meczy rankingowych do maks 4 graczy na polu bitwy.
- Maksymalny poziom różnic Renome jakie dwóch graczy będzie mogło posiadać aby ich mecz był rankingowy.
- Tło fabularne - tu nie oczekujcie wodotrysków
- Ograniczenie ilości meczy rankingowych z tymi samymi typkami
Wszystko to wiążę się z wprowadzeniem tego:
- 2-3 sposoby na wygranie kampanii. Potrzeba trochę więcej przejrzystości niż granie na hura aby można było podejść do tego trochę jak do sportowej rywalizacji, a są sygnały że jest taka potrzeba.
Mody do zasad kampanii:
Zmienione misje, uwzględniające, bitwy na 2, 3 lub 4 graczy, być może grę w sojuszach itd
Oprócz broni legendarnych dodanie pseudoartefaktów, piszę się i dojdzie w późniejszym DLC.
Mod do postaci legendarnych, Będzie w osobnym DLC. Na razie ban na dreda dla armmii imperialnych
Jeszcze jeden DLC chodzi mi po głowie, ale póki co mi się nie skleja.
Szczegóły w nowym wątku mam nadzieje dziś w nocy.
Offline
siema jak to jest w kill teamie
Options: • May take items from the Eldar Armoury.
to chodz o to
może wziąć przedmiot pochodzący z eldarskiej zbrojowni włącznie z przedmiotami lidera oraz exarchy???
Czy jakos inaczej to się tlumaczy, moze tu chodzi o cala broń itp????
Offline
Zgadza się trzech CSM padło. Na szczęście okazało się że wyrzutnie rakiet podniósł jeden z ocalałych więc jej nie straciłem. Po odkupieniu strat zostały mi 4RP.
Offline
Sebeq napisał:
siema jak to jest w kill teamie
Options: • May take items from the Eldar Armoury.
to chodz o to
może wziąć przedmiot pochodzący z eldarskiej zbrojowni włącznie z przedmiotami lidera oraz exarchy???
Czy jakos inaczej to się tlumaczy, moze tu chodzi o cala broń itp????
Może używać tylko tego uzbrojenia, które nie ma żadnych wykluczeń. Czyli nie może wziąć czegoś co ma oznaczenie '(Exarch Only) albo (Leader Only).
Offline
Sebeq napisał:
siema jak to jest w kill teamie
Options: • May take items from the Eldar Armoury.
to chodz o to
może wziąć przedmiot pochodzący z eldarskiej zbrojowni włącznie z przedmiotami lidera oraz exarchy???
Czy jakos inaczej to się tlumaczy, moze tu chodzi o cala broń itp????
Jest dokładnie tak jak jest napisane. Może brać sprzęt z zbrojowni z pliku kill team. Natomiast w samej zbrojowni są dodatkowe ograniczenia, np sprzęt tylko dla liderów - i taki sprzęt kupić może sobie jedynie model który w force pełni funkcję lidera.
Liderzy zazwyczaj mogą brać wszystko, specjale rożnie, cory zazwyczaj nie mają dostępu do niczego. Ale "zazwyczaj" nie znaczy "zawsze" i w różnych armiach i przy różnych modelach może być różnie, trzeba sprawdzać indywidualnie.
Modron mnie uprzedził.
Ostatnio edytowany przez Norbert (2017-03-05 11:23:30)
Offline
Modron napisał:
Czy przy rozwinięciach mogę ewoluować mojego Chaos Acolyte na Aspiring Sorcerera?
Możesz, między bitwami, wykupywać dowolne ewolucje z opcji do wyboru - chyba że by było wyraźnie napisane że opcja jest tylko przy kreacji modelu.
Offline
Mam mały problem z uzupełnieniami po bitwie...
Stan wyjściowy:
Oddział "I" - 5 żołnierzy + granatnik;
Oddział "II" - 5 żołnierzy + granatnik i laser górniczy.
Straciłem 3 Neofitów (2 z oddziału "I", 1 z "II") - muszę uzupełnić te straty, czy do kolejnej rozgrywki mogę wystawić "niepełne" oddziały (odpowiednio 3 i 4 żołnierzy)?
Ewentualnie, czy można przenosić żołnierzy/ekwipunek/uzbrojenie pomiędzy oddziałami (przykład: uzupełniam oddział "II" do pełnego stanu, dokupuję Oddział "III" i przenoszę do niego granatnik z oddziału "I"; na koniec oddział "I" składa się z 2 żołnierzy, którzy będą uzupełniać przyszłe straty oddziałów "II" oraz "III")?
Offline
Mikołaj napisał:
Mam mały problem z uzupełnieniami po bitwie...
...
muszę uzupełnić te straty, czy do kolejnej rozgrywki mogę wystawić "niepełne" oddziały (odpowiednio 3 i 4 żołnierzy)?
Rozumiem że chodzi o "NEOPHYTE HYBRID SQUAD"? Możesz mieć ich po tych 3-4 ludków.
Squad działa na zasadach grupy.
Nie musisz wykupywać uzupełnień do squadów, możesz mieć ich niekompletnych. Musisz tylko pamiętać, że czasami masz ograniczenia co do ilości broni w zależności od ilości danych modeli. Akurat neophyci pod tym względem są fajni bo nie mają tych ograniczeń.
Ich Squad przy werbunku kosztuje 25 pts za 5 modeli więc pojedynczy model do uzupełnień 5 pts.
Pamiętaj, też że musisz wystawić całą grupę jaką aktualnie posiadasz po rekrutacji. Nie możesz zostawiać części grupy w koszarach. Jak ci się nie mieści grupa w team ta cała grupa zostaje w bazie i ceruje skarpety.
Mikołaj napisał:
...
Ewentualnie, czy można przenosić żołnierzy...
Żołnierz może opuścić grupę ale tylko i wyłącznie nogami do przodu, więc nie przypiszesz go już do innego oddziału. Przydzielasz go do grupy w momencie werbunku do Twojego Force i wykreślasz gdy zginie.
Mikołaj napisał:
...
Ewentualnie, czy można przenosić ... ekwipunek/uzbrojenie pomiędzy oddziałami...
Nie. Ekwipunek jest na stałe przypisany do modelu! Jak chcesz coś na nim zmienić to wyrzucasz stary sprzęt i kupujesz nowy ale nie dostajesz żadnych pts za oddanie giwery na złom. Dotyczy to też wszelkich dodatkowych ekwipunków. Jest od tego jeden wyjątek - jeśli w bitwie zginie ci żołnierz z jakąś fajną giwerą to inny model z tej samej grupy może podmienić swój sprzęt na sprzęt truposza. Ale koniecznie obaj muszą być w tej samej grupie a drugi musi zginąć.
Offline
Norbert napisał:
Rozumiem że chodzi o "NEOPHYTE HYBRID SQUAD"?
Dokładnie o tych mi chodzi...
Norbert napisał:
Ich Squad przy werbunku kosztuje 25 pts za 5 modeli więc pojedynczy model do uzupełnień 5 pts.
Pamiętaj, też że musisz wystawić całą grupę jaką aktualnie posiadasz po rekrutacji. Nie możesz zostawiać części grupy w koszarach. Jak ci się nie mieści grupa w team ta cała grupa zostaje w bazie i ceruje skarpety.
Czyli wystawiając niepełną grupę odejmuję wartość poległych? Jak mam trzech z granatnikiem to wartość grupy wystawionej w team'ie wychodzi 20 (3 ludków po 5 + 5 za granatnik) a nie "startowe" 30. A za te "brakujące" 10 mogę wstawić coś innego (np. Akolitę za 8)?
Offline
Mikołaj napisał:
Czyli wystawiając niepełną grupę odejmuję wartość poległych? Jak mam trzech z granatnikiem to wartość grupy wystawionej w team'ie wychodzi 20 (3 ludków po 5 + 5 za granatnik) a nie "startowe" 30. A za te "brakujące" 10 mogę wstawić coś innego (np. Akolitę za 8)?
Gdy wystawiasz niepełny SQUAD to tak. Wartość punktowa Teamu to modele które idą na akcję. Poległych nie liczysz.
Ma to swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Plus dodatni to niższe pts Squadu z zachowanym granatnikiem. Plus Ujemny jest taki, że nie masz mięsa armatniego do obrony granatnika. Squady w odróżnieniu od innych grup mają zasady częściowo zachowane z unitów z WH40k i przyjmują woundy jak oddział w wh40k, odpowiednio rozstawiając neofitów chronisz granatnik przed ostrzałem.
Offline
Norbert napisał:
Squady w odróżnieniu od innych grup mają zasady częściowo zachowane z unitów z WH40k i przyjmują woundy jak oddział w wh40k, odpowiednio rozstawiając neofitów chronisz granatnik przed ostrzałem.
Czyli wychodzi na to, że ostatnio z Albertem źle zagraliśmy - każdy model z oddziału wskazywał swój cel w oddziale przeciwnika i nie do końca był to cel najbliższy
Mam jeszcze pytanko odnośnie przyrostu RP w przypadku walki z bardziej doświadczonym przeciwnikiem.
W zasadach jest napisane: "When a player fights against another player with a higher Renown, he might gain extra RP. For every three Renown higher your opponent is, you gain an extra RP at the end of the game."
Ale przykład pokazuje: "...player with a Renown of 2, fought a player with a Renown of 13 he would gain an extra 4 RP at the end of the battle."
Coś źle liczę? 13 - 2 = 11, wynik dzielimy przez 3 i chyba powinno być "...extra 3 RP..."?
Pytam, bo Ciastek miał przed grą 4 Renown a ja 0 - to ile tych dodatkowych RP powinienem doliczyć? 1 czy 2?
Offline
Mikołaj napisał:
Czyli wychodzi na to, że ostatnio z Albertem źle zagraliśmy - każdy model z oddziału wskazywał swój cel w oddziale przeciwnika i nie do końca był to cel najbliższy
Czyli bardzo dobrze graliście. zachowuje część zasad z wh40 ale nie wszystkie. Ciastek nie czitował. Jestem w szoku.
I proszę operujmy terminologią z kill team. Oddzaił = unit to termin z wh40k. Squad i Group to nazwy z Killteam. Każdy Squad to Group ale nie każdy Group to Squad. Generalnie Unit, Squad i Group mają inne zasady.
instrukcja napisał:
SQUAD
Some models in Kill Team do not act individually, such as swarms of Tyranids. Where this is in effect ‘Squad’ will be noted in the unit’s Special Rules and will state how many models form the unit. For example, a Guardsman Squad has the Squad (5 Guardsmen) special rule so will consist of a unit of 5 Guardsmen. Simply treat the unit as normal, using the Warhammer 40,000 rules.
Models in a Squad do not use the A Team of Heroes rule, do not have to test for Nerve (but still test for Pinning and 25% casualties as normal) and may only Counter-charge if all members of the Squad are in range to do so into the same combat. Models in a Squad may only hide if every model in the Squad is eligible to do so, and if one model is ‘found’ then all models are found. You may climb and jump with a Squad, but if any model falls out of unit coherency the unit must regain its coherency as soon as possible (by using Run moves or jumping and climbing if need be).
Individual models within a Squad may each target separate units when shooting. During Overwatch count all models within a Squad as single models when determining which models are within 3". If the Squad is charged by multiple models this allows the Squad to fire on multiple targets.
If there is only one model left in a squad at any point, he immediately loses the ‘Squad’ special rule for the rest of the battle. Note that individual models will still count towards the Model Availability of a team and the team’s Run Away! limit during missions.
Mikołaj napisał:
Mam jeszcze pytanko odnośnie przyrostu RP w przypadku walki z bardziej doświadczonym przeciwnikiem.
W zasadach jest napisane: "When a player fights against another player with a higher Renown, he might gain extra RP. For every three Renown higher your opponent is, you gain an extra RP at the end of the game."
Ale przykład pokazuje: "...player with a Renown of 2, fought a player with a Renown of 13 he would gain an extra 4 RP at the end of the battle."
Coś źle liczę? 13 - 2 = 11, wynik dzielimy przez 3 i chyba powinno być "...extra 3 RP..."?
Pytam, bo Ciastek miał przed grą 4 Renown a ja 0 - to ile tych dodatkowych RP powinienem doliczyć? 1 czy 2?
Sprawdziłem u siebie. 11 palcy podzielone na 3 daje 3 i 2/3 palca. Mi też się wydaje że powinno być 3. Może się machnęli
Offline
Norbert napisał:
Mikołaj napisał:
Czyli wychodzi na to, że ostatnio z Albertem źle zagraliśmy - każdy model z oddziału wskazywał swój cel w oddziale przeciwnika i nie do końca był to cel najbliższy
Czyli bardzo dobrze graliście. zachowuje część zasad z wh40 ale nie wszystkie. Ciastek nie czitował. Jestem w szoku.
I proszę operujmy terminologią z kill team. Oddzaił = unit to termin z wh40k. Squad i Group to nazwy z Killteam. Każdy Squad to Group ale nie każdy Group to Squad. Generalnie Unit, Squad i Group mają inne zasady.
To się znowu trochę pogubiłem. Jak squad wali do squad'a przeciwnika to obrywa najbliższy model celu? Ale każdy model strzelającego squad'a może obrać inny cel?
Np. (sytuacja z rozgrywki) NEOPHYTE HYBRID SQUAD (3x autogun, granatnik, laser górniczy) ma w "krótkim" zasięgu squad Orkowych Chopaków i wieżyczkę... Strzelam z 3x autogun do Chopaków ale chyba nie powinienem wskazywać konkretnego Orkasa tylko rozliczać w stosunku do najbliższego modelu. Pozostałe dwa strzelają do wieżyczki...
Jeżeli to tak miało wyglądać to jednak graliśmy błędnie, bo w squadzie obranym za cel wskazałem i zdjąłem Orkasa z BigGun'em, który jak raz stał najdalej...
Ciastek nie citował... Przecież przemilczenie kilku istotnych zasad nie jest sensu stricte kłamstwem
Offline
Tak obrywa najbliższy model w squadzie. Tak każdy model strzelającego squadu może obrać inny cel. Unit bądź squad, ale nie model w squadzie. Czyli był cheat, bo zdjęty został ostatni model ze squadu. Nie ładnie.
Pozdrawiam
Offline