Członek
Ogłaszam wszem i wobec, że w mojej szkole [czytaj Gimnazjum nr. 2 w Mińsku Mazowieckim] pojawią się zajęcia dodatkowe [tzw. kółko] z gier fantasy.
Ostateczne ustalenia z nauczycielem-opiekunem będę podejmować jutro. Nowe informacje, problemy i wiadomości będę zamieszczać na bieżąco.
Offline
Kto się zgodził zostać opiekunem?
Offline
Członek
Nauczycielem opiekunem zająć zgodził się [i to z wielką ochotą co mnie trochę zdziwiło] pan Mariusz Jaguścik- młody nauczyciel informatyki i pasjonata gier [komputerowych, ale fantasy też w tym są].
Proponowany termin zajęć to czwartki w godzinach 17.00-18.00.
Projekt został dzisiaj zgłoszony do dyrekcji szkoły o oficjalne [dokumentalne] potwierdzenie.
Offline
Ciekawe,
Jak będziesz miał już zgodę dyrekcji to powiedz co planujesz tam robić. No i trzeba będzie jakie regulamin przygotować. My raczej nie będziemy się włączać ofjclanie jako Stowarzyszenie w szkolne zajęcia dodatkowe. Ale zawsze jakaś planszówkę czy czy system RPG pożyczymy naszym członkom.
Pozdro
Offline
Członek
Dziękuję. Jako, że przeznaczona jest jedna godzina w tygodniu to myślałem na start o MnM [max 3 godziny na tworzenie kart dla chętnych] i tak gdzieś do końca grudnia. Następnie możliwe, że skusiłbym się na wprowadzenie uczestników do planszowej Neuroshimy Hex i Gry o Tron [jeżeli uprzednio ktoś mi ją wytłumaczy ]. Gdyby to się powiodło, możliwe, że stworzę fundament pod turniej szkolny, który mogłaby zorganizować gildia już oficjalnie jako gildia [masło maślane].
Offline
Szczerze mowiąc to przez godzinę nic się nie da zrobić. Można co najwyżej wprowadzić jakaś planszówkę i rozpocząć grę, ale o skończeniu nie ma mowy.
Neuroshima Hex jest chyba najlepszym wyborem.
Mając godzinę od dyspozycji będzie trudno zagrać w RPG.
Pierwszą edycję Gry o Tron przekazałem na Stowarzyszenie, można wypożyczać i się uczyć, i tak dopiero poznaje się w pełni wszystkie zasady po kilku rozgrywkach. Spokojnie możesz sobie ściągnąć instrukcję przeważeni są na Rebelu i poczytać. Z resztą można tak zrobić z większością gier planszowych.
Offline
Członek
W godzinę nic nie można zrobić- to fakt, ale to, że RPG nie da rady w ogóle... Ja jestem w stanie nad tym zapanować. Może to nie będzie perfekcyjny RPG, ale po drobnej zmianie zasad w godzinę będzie można rozegrać małe epizody. Jeżeli uczniowie się wkręcą to zachęcę ich do dołączenia do MGF, albo spotykania się ze mną poza szkołą.
Instrukcja mi nic nie da, a ostatnio w Hufcu, gdy zaczynaliśmy grać, zmuszono mnie do powrotu do domu.
Offline
Członek
[Tzn? co?]
Co cię zmusiło do powrotu do domu. // Pertrodon
Jeżeli zrobię jakąś szybką przygodę i uproszczę system walki do minimum [bo w oryginale jest dużo rzutów kością itp] to w ciągu godziny spokojnie przerobię z grupą nawet 7 osób epizod przygody. Jeżeli się w godzinę nie wyrobimy to przełożę resztę na następne spotkanie. Na start, czyt. pierwsze kilka zajęć myślałem o ustaleniu planu pracy wraz z uczestnikami- jakie gry od kiedy do kiedy, albo kiedy ich testy- oraz stworzenie kart postaci do 1 RPG.
Nie martw się tak [sucharek]- uda mi się.
Offline
Mudkip
GOT
Jeśli planujesz komuś tłumaczyć zasady od podstaw to przeczytaj instrukcje a nie licz, że po czyimś tłumaczeniu będziesz wszystko ogarniał. Przy grach złożonych typu GOT jest to trudne. Po pierwszej rozgrywce prawdopodobnie sam będziesz miał wiele wątpliwości. W instrukcji i FAQ są one wszystkie wyjaśnione.
Oprócz tego ułatwisz innym tłumaczenie zasad Tobie. A więc i przyspieszy to Twoje rozgrywki.
A tak w ogóle to zanim rozstawisz plansze i coś powiesz będziesz musiał ją zwijać. Na godzinne spotkania odpuść sobie gry które sugerowany czas rozgrywki mają ponad 60 minut. Te wartości zazwyczaj są mocno zaniżone. Skup się na krótkich, lżejszych grach. Stopniowo jak Twoja grupa zacznie chwytać nawyki planszówkowców rzuć im coś epickiego. Pamiętaj że nie każdemu każda gra podpasuje. Jeśli rzucisz coś zbyt ciężkiego na początek łatwiej Ci będzie innych zrazić do gier. Liczy się pierwsze wrażenie. Jak Gracze będą się męczyć to stracą zapał.
RPG.
Nie wiem jak chcesz zmieścić sesje w 60 minut. Może zamiast zwykłej sesji wymyśl coś takiego:
http://fingrin.polter.pl/Poprzedni-mies … form-b8547
Offline
Członek
Jeżeli mowa o instrukcji to zamierzam zapoznać się z nią dokładniej jutro, bo mam chwilę wolnego czasu- nie pisałem, że jej nie przeczytam.
GOT do szkoły na godzinę- bezsensu to fakt, ale wspominałem też o spotkaniach dla chętnych poza szkołą, jednak co do szkoły to racja.
RPG- nie do końca rozumiem o co w tym chodzi. Możesz jakoś krótko objaśnić główny zamysł? To jest scenariusz, czy sama fabuła z elementami wtrąceń do rozgrywki?
Offline
Offline
Okiem "starego wygi" ;p
Mud najlepszym wyborem na szybki RPG jest warhammer gdzie postacie i mechanikę działania tłumaczy się razem jakieś 30 min reszta wychodzi w praniu [grze] , M&M ma strasznie ciężką dla początkujących do ogarnięcia mechanikę w do datku jest po angielsku co dla nie których graczy i dla ciebie może to stanowić dodatkowy problem (więcej tłumaczenia). A upraszczając mechanikę w M&M zabijesz większość frajdy z gry. Zastanów się jeszcze może odrobinkę. Jak by co to zawsze służymy odrobiną pomocy !!
Ostatnio edytowany przez PEPER (2013-11-07 08:17:15)
Offline
Taki mały wrzut 60 min RPG nic nic trudnego i innego jak paragrafówka weź jedną w garść ugryź najprostszą mechanikę zarys fabuły i świata Ogmios gdzieś wrzucał linki nie wiem tu pierwszy z wyszukiwarki
http://paragrafowegranie.republika.pl/
Offline
Ogmios wrzucił linki od Fantasy Trip'a w dziale GRY-RPG chyba właśnie pod tym tytułem, ale ja nadal uważam że najlepszym pomysłem na szybkiego RPG-a jest Warhammer !
Offline